Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

FW: ΧΩΡΙΣ ΡΑΝΤΑΡ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΛΟΩΝ ΠΕΝΤΕ ΛΙΜΑΝΙΑ

 

 

Feed: FIMOTRO
Posted on: Thursday, November 29, 2012 2:38 PM
Author: noreply@blogger.com (fimotro)
Subject: ΧΩΡΙΣ ΡΑΝΤΑΡ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΛΟΩΝ ΠΕΝΤΕ ΛΙΜΑΝΙΑ

 

Ρεπορτάζ : Ηλία Κανίστρα
(από την Καθημερινή)
Εκτός λειτουργίας βρίσκονται εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα τα συστήματα ραντάρ VTS που διαθέτουν τα λιμεναρχεία Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Πειραιά και Λαυρίου, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την...
ασφαλή ναυσιπλοΐα και τον επιστάμενο έλεγχο της θαλάσσιας κυκλοφορίας, ώστε να εντοπίζεται η μεταφορά παράνομων φορτίων. Το λιμάνι της Πάτρας όπως και της Ηγουμενίτσας, της Κέρκυρας, του Πειραιά και του Λαυρίου εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα είναι χωρίς ραντάρ VTS. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν έληξε η σύμβαση που υπήρχε με την εταιρία Intracom, η οποία είχε αναλάβει το έργο της συντήρησης των μηχανημάτων. Κανονικά θα έπρεπε να ακολουθήσει η διενέργεια διαγωνισμού, όμως κάτι τέτοιο δεν έγινε και η συγκεκριμένη εταιρεία συνέχισε για κάποιο χρονικό διάστημα τη συντήρηση των μηχανημάτων. Oμως πριν από λίγο καιρό σταμάτησε τη συντήρηση και προσέφυγε, σύμφωνα με πληροφορίες, στη Δικαιοσύνη, ζητώντας από το ελληνικό κράτος τα «δεδουλευμένα», δηλαδή χρηματική αποζημίωση για την περίοδο που παρείχε τεχνική υποστήριξη εκτός σύμβασης. Μετά, λοιπόν, την παύση λειτουργίας των συστημάτων VTS, η επικοινωνία των πλοίων με τα λιμεναρχεία γίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, μέσω των ασυρμάτων, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι λιμενικοί χρησιμοποιούν ιστοσελίδα του Διαδικτύου, που δείχνει τη θέση των πλοίων. Στο Ιόνιο Ως εκ τούτου τα λιμεναρχεία δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν άμεσα, με δικά τους μέσα και σε πραγματικό χρόνο τη θέση των πλοίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, λόγω της αδυναμίας λειτουργίας του ραντάρ, οι λιμενικοί δεν μπορούν να γνωρίζουν άμεσα αν κάποιο πλοίο μπορεί να κριθεί ύποπτο, είτε για μεταφορά παράνομου φορτίου είτε για παράνομη μεταφορά μεταναστών, ώστε να μπορούν να το ελέγξουν, πριν βγει από τον ελληνικό θαλάσσιο χώρο. Μάλιστα ειδικά για την περιοχή του Ιονίου πελάγους, το πρόβλημα κρίνεται ιδιαίτερα σοβαρό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα έχουν καταγραφεί κατά το πρόσφατο παρελθόν, τόσο τα κυκλώματα λαθρεμπόρων, όσο και αυτά των δουλεμπόρων, συνηθίζουν να χρησιμοποιούν τις θαλάσσιες διαδρομές. Ειδικότερα, αρκετές φορές έχουν εντοπιστεί πλοία που μεταφέρουν είτε ποσότητες ναρκωτικών ουσιών είτε ποσότητες λαθραίων τσιγάρων. Επίσης η συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή χρησιμοποιείται και από τα κυκλώματα δουλεμπόρων, προκειμένου να μεταφέρουν με μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία παράνομους μετανάστες, κυρίως στις ιταλικές ακτές έναντι πάντα υψηλής χρηματικής αμοιβής. Τα τελευταία χρόνια έχουν εντοπιστεί πλοία στην Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο και ανοιχτά του Κατακόλου που μεταφέρουν μεγάλο αριθμό μεταναστών. Ακόμη, έχουν εκτυλιχθεί και τραγωδίες με πλοία που μετέφεραν παράνομους μετανάστες και βυθίστηκαν, όπως για παράδειγμα στις αρχές Ιανουαρίου του 2011, ανοιχτά της Κέρκυρας. Πάντως λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί εκφράζονται φόβοι ότι ενδεχομένως τα κυκλώματα να γνωρίζουν το πρόβλημα με τα ραντάρ και να έχουν επιχειρήσει ή να σχεδιάζουν να επιχειρήσουν παράνομες μεταφορές.


View article...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου