Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

FW: "ΜΠΟΦΟΡ" ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ 2013 ΛΟΓΩ ΥΠΕΡΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΠΛΟΙΩΝ

 

 

Feed: FIMOTRO
Posted on: Wednesday, November 14, 2012 1:47 PM
Author: noreply@blogger.com (fimotro)
Subject: "ΜΠΟΦΟΡ" ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ 2013 ΛΟΓΩ ΥΠΕΡΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΠΛΟΙΩΝ

 

Ρεπορτάζ : Νίκος Μπαρδούνιας
(από την Καθημερινή)
Σε θάλασσες με πολλά «μποφόρ» αναμένεται να πλεύσει και το 2013 ο ναυτιλιακός κλάδος, διεθνώς, καθώς οι παράμετροι που επηρεάζουν αρνητικά τις δραστηριότητές του συνεχίζουν να ισχύουν και να καθορίζουν το...
«παιχνίδι», σύμφωνα με έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas. Αυτό σημαίνει ότι και το επόμενο έτος η ναυτιλία θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα με την υπερπροσφορά χωρητικότητας, την αύξηση του λειτουργικού κόστους, την επιβράδυνση στην παγκόσμια οικονομία, την πτώση του διεθνούς εμπορίου, την έλλειψη χρηματοδότησης, η οποία οδηγεί σε μείωση των νέων παραγγελιών για την κατασκευή πλοίων. Αρκετές εταιρείες έχουν προσφύγει στη λύση των διαλύσεων πλοίων για να καλύψουν το κενό ρευστότητας. Εκτιμάται ότι από τις αρχές του 2012 έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια 1.028 πλοία από τα οποία το 30% ήταν κάτω των 25 ετών. Είναι χαρακτηριστικό ότι αρκετές εταιρείες έχουν προσφύγει στη λύση των διαλύσεων πλοίων προκειμένου να καλύψουν το κενό στη ρευστότητά τους αφού, πλέον, είναι δύσκολη η χρηματοδότηση μέσω τραπεζών, οι οποίες χρηματοδοτούν μόνο τους μεγάλους και καλούς πελάτες τους. Διεθνείς ναυλομεσιτικοί οίκοι εκτιμούν πως από τις αρχές του 2012 έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια 1.028 πλοία και μάλιστα πλοία με ηλικίες που υπό διαφορετικές οικονομικές συνθήκες θα «δούλευαν με φουλ τις μηχανές». Να σημειωθεί ότι το 2012 το 30% των πλοίων που οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια ήταν κάτω των 25 ετών. Μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2012 το ποσοστό των πλοίων 25ετίας που διαλύονταν ήταν στο 20%, αλλά μετά τον Αύγουστο αυξήθηκε απότομα στο 30%. Επίσης, όπως αναφέρεται στην πρόσφατη έκθεση της εταιρείας Μοοre Stephens, ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο για την κατάσταση στη ναυτιλία είναι η αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων κατά 3% στη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στην άνοδο των τιμών στα λιπαντικά. Το 2011, ο μέσος όρος αύξησης των λειτουργικών εξόδων ήταν 2,1%, ενώ για το 2013 αναμένεται αύξηση 3,1%. Την ίδια στιγμή, οι τιμές των καυσίμων των πλοίων ακολουθούν επίσης ανοδική πορεία και σε γενικές γραμμές υπολογίζεται ότι είναι πέντε φορές υψηλότερες από ό,τι πριν από μία δεκαετία. Δύο νέα πλοία για την ΤΕΝ Συμφωνία για την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου shuttle tanker, με οψιόν για ένα ακόμη, υπέγραψε ο Ομιλος Τσάκου με τα ναυπηγεία Sungdong Shipbuilding της Νοτίου Κορέας. Το πρώτο από τα δύο δεξαμενόπλοια τύπου suezmax, μεταφορικής ικανότητας 157.000 dwt, αναμένεται να παραδοθεί το 2014 και, σύμφωνα με πληροφορίες από τα ναυπηγεία, θα ναυλωθεί στη βραζιλιάνικη κρατική εταιρεία πετρελαίου Petrobras. Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του ομίλου, η Tsakos Energy Navigation (TEN), έχει ήδη εκδηλώσει την πρόθεσή της να δώσει έμφαση στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός στόλου δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο από τις θαλάσσιες εγκαταστάσεις εξόρυξης στη στεριά (shuttle tankers), καθώς εξασφαλίζει, έτσι, πιο σταθερές αποδόσεις, μέσω μακροχρόνιων ναυλώσεων των πλοίων της. Ηδη η εταιρεία έχει υπό διαχείριση δύο δεξαμενόπλοια αυτού του τύπου, ενώ έχει υπό ναυπήγηση δύο ακόμη, τα οποία αναμένεται να παραλάβει το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2013. Επίσης, ο Ομιλος Τσάκου, μέσω της εισηγμένης στο NYSE ΤΕΝ, έχει υπό παραγγελία ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier), με οψιόν για τη ναυπήγηση ενός ακόμη.


View article...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου